fireworks

Sunday, February 17, 2013

Matrikulasi KPM

Assalamualaikum.

sekian lama saya tak update entry. And I think.. I should use saya because i am really awkward now to use penulis. A time comes and changed people :)

Rasanya adik-adik SPM sekalian tak lama lagi about a month keluar lah result SPM tu kan penduduk-penduduk SPM 2012 sekalian? (ecehh, common starting for a blogger) *kemain aku nak buat ayat macam ni* :D

So, let me share to you about Matrikulasi KPM.
Pada zaman saya, batch 2011/2012 ; terbahagi kepada EMPAT kumpulan (course/module).
For science student, ada 3 modul, we called as modul 1, modul 2, modul 3.

MODUL 1: Biology, Physics, Mathematics and Chemistry
MODUL 2: Physics, Mathematics, Computer Science, Chemistry
MODUL 3: Biology, Computer Science, Mathematics and Chemistry

So, apa yang dapat dilihat disini. science student wajib ambil Mathematics and Chemistry and cuma 2 subject lain yang menjadi pilihan.

For ACCOUNT STUDENT (saje caps lock) we have for subjects; perakaunan, ekonomi, pengurusan perniagaan and mathematics.
Dan untuk pengetahuan account student's subjects are in Bahasa Melayu except Mathematics :) (heaven right?)


Saya ditawarkan untuk modul 1 sains tetapi telah mendaki ke kawasan pejabat pentadbiran untuk proses penukaran -------->>> to be an accountancy student.

Sebab apa saya tukar? sebab minat la. so pesanan saya kepada adik-adik... pilih bidang ikut minat dan ikut kemampuan :D
"Tak takut ke tukar course?? Takde basics account?? OMGG,habuk pun takde?? Are you serius??? :3 "


Atoiiii, semua macam merundumkan je? tapi takpe. teruskan sahaja and i got okelah result :D
Okelah tu ok :D
OK means bagus good excellent maybe?? ecehhh takdelah.. just can say Alhamdulillah i got better than i expected :P

Ok, Hampir terlupa. My Matrikulasi is Kolej Matrikulasi Perak (KMPk) . kolej yang terletak agak pendalaman di Gopeng Perak. (kindly go through using Google Search)

Ok, apa yang menarik belajar di Matrikulasi KPM ini? i love sharing. ehehhe.. tapi untuk entry seterusnya.

Perkongsian lillahitaala :) Semoga Allah berkat.
Wasalam..

pssstt : Goodluck adik-adik :)


No comments:

Post a Comment