fireworks

Wednesday, February 16, 2011

2 Oktober 2009 -suatu tragedi di smkasas-

Assalamualaikum..
hayyyiee...:-)

Pada suatu pagi yg indah lagi melaparkan....
Jam sudah menunjukkan 7.02 pagi (penulis reka-reka wktu untuk dpt feel)
Pagi ni makan  nsi impit dengan kuah kacang dengan rendang daging DM(dewan makan)..sedapnya!!


sarapan tidak boleh dibiarkan begitu saje..hehee
Penulis melihat-lihat pelajar yang turun ke dewan makan..(eh, ramai lagi la) smbil-sambil kelam kabut nak jemur baju dan tuala (biasalah kalau hari Jumaat nak jemur baju lewat2..) Bukannya apa subuh tu kelam sikit nak kejar bace sejadah (yeke?? bukan masbuq ke?? sempat sujud sejadah jekot..hahaa..)
Penulis pun membuka langkah seribu ke DM..urmm ramai lagi?? apa lagi jom makan!..sedap sungguh..seusai makan..(penulis antara org terakhir kuar dewan makan)..eh...

Kenapa sepi je??...Kenapa ade org buat barisan menjajar kat luar dewan makan ni??..gile ye?? ade protes ape-ape ke?? tak pun ade aktiviti asrama ke?? eh, harini kan jumaat ade perhimpunan rasmi..kenapa ni??
Aku pun terjenguk-jenguk dari dalam DM...Ustaz *****(nama dirahsiakan)..haha habislah kami semua...
Penulis dan beberapa orang rakan keluar dengan muka sepenuh cuakk...grrrr...

Kitorang pun ikut berbaris(takpe latihan kawad kaki..hehe)

Ustaz pun mule berucap...

Ustaz: awak tau pukul berape??
Kami semua: pukul 7 terlebih angke, ustaz,..(hehe dialog sesaje je)
Ustaz: okay, awk semua nampak tak kolam tu..(smbil menunjuk ke arah kolam aspura)
             saya nak awk semua masuk dlm kolam dan dtg sini balik dlm mase seminit!!!

apa lagi, kami pun lari lah..smpai di kolam ikan tu...
aik, xde air?? (penulis wktu tu nak msuk kolam tp deme xnak..penulis pun ikot je) ye juge kolam xde air lahh

Ustaz apelagiii marah la kitorg degil xnak buat hukuman..
adelah insan yang berani jawab..

"Ustaz, kolam takde air..."
"ohhh, kome nak air ye?? okayyy..."

hmm, kami terkedu! ahhahaaa...
USTAZ DAH BAIK BG HUKUMAN KAT KAMI CUMA KAMI XNAK IKOT..MAKANYAAA...
Yes!! mandi air kolammmmm
Ustaz pun mengarahkan seorang pengawas ptera...ISI AYOR KOLAM..AWEK KOME NAK MANDII..
HAHHAHA
 Dah terisi, kitorg punnn
diarahkan melalui kolam yg sudah terisi air tuuu..hehe abislah kasut, stokin serba putih, hujung kainnn..aiyyaaa
sejuk je rase kaki pagi tu..
YANG TAKK BESTTNYEEE...saje je pengawas2 putera yg berkaliber tu menonton drama yg berlaku..
MEREKA MEMANG KEJAMMM
lebih2 lagi kebanyakkan mereka adalah pelajar kelas penulis..
Ahhhahaaa..malunyerrr
Kan Ath****, Mal*** dan lain2 (sory ye name terpakse dirahsiakn) haha..
demi menjaga sensitiviti kaum..

Kami kembali ke tapak perhimpunan selepas selesai semua adengan tersebut dan berehat seketika di tandas bg sesi pengeringan...

Sampai di dewan besar sekolah(mstilah perhimpunan buat kat situ hari tu)..perhimpunan da abes yg tggl cuma soalan2 serba hot daripada rakan2 yg x brkaitan dengan hal kami..yelahhh..
Kami memberitahu bahawa kami telah mengalami saat-saat indah...
Kami tak rasa geram pun dengan hukuman tu sebab
Ustaz minta maaf dgn kami sebab terpakse buat mcm tu sebab nak berlaku adil (sebab biasenyakan aspura yg kene denda) hehehe
Dan ustaz berpesan jgn buat lagi dan ingat tarikh tersebut dan bersedia utk bercerita kat future husband nnt..hehehe
(banyaknya perkataan SEBAB??)

 Okay..pengajarannye jgnlah lggar peraturan asrama mahupun sekolah biarpun hanya TERRR...

Hahaaa..ni salah satu kenangan paling seronok penulis zaman sekolah dulu..yayyaaa...

wasalam..(^^,)



4 comments:

  1. ustaz 2 soh cte kt husband je...

    yg ko g story wt pe...

    aishh...

    ReplyDelete
  2. hahahaha,,,wei qisya,ak rindu gler skolah sne,,,ustaz tu ak knal x?,ke ustaz baru..?,,

    ReplyDelete
  3. aiyshah..ustz tu ko kenal, tu la ustd tu pulak ngajo aku bahasa arab time fom 4, ustd tu org kuat scorpia..piker2 kanle..hehe

    ReplyDelete
  4. @Ahmad Muiz, aku cite je mane tau bakal usbnd aku ade yg bace, hahahaa..kekee

    ReplyDelete

There was an error in this gadget